2021-02-05
Sem valóság
Minden úgy kezdődött, hogy otthon, rendrakás közben a kezembe akadt két lejárt szavatosságú egyszerhasználatos fényképezőgép. Már a rátalálás öröme elindított bennem egy kis izgalmat: láttam magam előtt az ezekre az egyszerű fényképezőgépekre jellemző elmosott - nekem a 80-as évek hangulatát felidéző - kissé szürreális képi világot. Egy 2019 novemberi, bolognai hosszú hétvégén aztán elérkezett a megfelelő alkalom az első tekercs felhasználására. Az elexponált tekercset aztán visszafűztem egy régi kompakt fényképezőgépbe és egy újabb bolognai hétvégén még egyszer ráexponáltam. A második tekercsre – szintén dupla expozícióval - 2020 nyarán, Velencében került sor. Idén télen aztán hozzá jutottam egy 20 éve lejárt Kodak negatív filmhez, amire az olaszországi kis halászvárosban - a csetepatéjáról híres Chioggia-ban - a fentiekhez hasonló technikával exponáltam. Mivel az előhívott filmeken a dupla expozíció miatt egymásba folytak a felvételek, a kész képek a szkennelés folyamán alakultak ki.
Az első két tekercsből készült képek megjelentek a képírás 2021 januári számában: Képírás - Sem valóság
Káplán Géza írását a képekről itt olvashatod: Káplán Géza: Látványismeret – vélekedések Klencsár Gábor „keresztezett” fotóiról
A teljes elkészült anyagot pedig ide kattintva találod az oldalamon: Sem valóság - klencsarfoto.hu
Kattints a képre a galériához:
