Sem valóság

2021-02-05

Sem valóság

Minden úgy kezdődött, hogy otthon, rendrakás közben a kezembe akadt két lejárt szavatosságú egyszerhasználatos fényképezőgép. Már a rátalálás öröme elindított bennem egy kis izgalmat: láttam magam előtt az ezekre az egyszerű fényképezőgépekre jellemző elmosott  - nekem a 80-as évek hangulatát felidéző -  kissé szürreális képi világot.  Egy 2019 novemberi, bolognai hosszú hétvégén aztán elérkezett a megfelelő alkalom az első tekercs felhasználására.  Az elexponált tekercset aztán visszafűztem egy régi kompakt fényképezőgépbe és egy újabb bolognai hétvégén még egyszer ráexponáltam. A második tekercsre – szintén dupla expozícióval -  2020 nyarán, Velencében  került sor.  Idén télen aztán hozzá jutottam egy 20 éve lejárt Kodak negatív filmhez, amire az olaszországi kis halászvárosban - a csetepatéjáról híres Chioggia-ban - a fentiekhez hasonló technikával exponáltam. Mivel az előhívott filmeken a dupla expozíció miatt egymásba folytak a felvételek, a kész képek a szkennelés folyamán alakultak ki. 

Az első két tekercsből készült képek megjelentek a képírás 2021 januári számában:  Képírás - Sem valóság

Káplán Géza írását a képekről  itt olvashatod:  Káplán Géza: Látványismeret – vélekedések Klencsár Gábor „keresztezett” fotóiról
 

A teljes elkészült anyagot pedig ide kattintva találod az oldalamon:  Sem valóság - klencsarfoto.hu

Kattints a képre a galériához: